luni, 24 ianuarie 2011

Puterea de a ierta

       


     Pentru multi, a ierta inseamna a lasa pe cineva sa scape basma curata, indiferent ce lucru teribil a facut. Nimic mai gresit. Daca cineva ti-a facut rau, va plati intr-un fel sau altul, indiferent daca tu iti versi sau nu ura asupra sa. Incearca sa vezi iertarea altfel, ca pe un mod de a te elibera.
       Gandeste-te bine cine are cel mai mult de suferit de pe urma acestei situatii? Persoana pe care refuzi s-o ierti simte aceeasi furie pe care o simti tu, simte golul din stomac pe care-l ai tu cand iti amintesti iar si iar ce s-a intamplat, este bantuita de atatea ganduri negre, isi bate capul cu planuri de razbunare? Nu, durerea cea mai mare iti apartine. 
        Incearca sa pui pe hartie avantajele si dezavantajele pe care le ai acum, in ipostaza de razbunatoare, fata de cele pe care le aveai cand prietenia voastra mergea ca pe roate. Inainte sa arunci cu piatra, intra pentru cateva clipe si in papucii celei careia i-ai declarat razboi. Oare nu exista nici cea mai mica sansa ca si tu sa fi facut le fel? 
      
    Nu lasa niciodata resentimentele sa iti stearga din minte cate lucruri ai avut de castigat din prietenia voastra si cate bucurii ti-a adus. Da dovada ca esti puternic si iarta, numai cei slabi se incapataneaza in ura si razbunare.  


   " Este adevarat ca a ierta din varful buzelor nu este egal cu a ierta din inima. Pentru ca iertarea sa treaca de la buze la inima este nevoie ca timpul sa vindece rana. Exista timp pentru toate, deci exista si un timp al iertarii, dar trebuie sa-l lasi sa curga normal in a sa clepsidra."




      "Doamne, ajuta-mă să iert chiar și atunci când totul în mine îmi spune să n-o fac. Eliberează-mă de resentimente atunci când inima mi-e rănită de moarte. Deschide-mi ochii la lucruri ce mă pot vindeca și mângâia, făcându-mă mai puternic. Ţine-mă de mână şi lasă-mă să plâng pe umărul Tău. Du-mă în locuri unde n-am mai fost, așează-mă pe muntele cel mai înalt, ca să văd cât de nebunească e tendința mea de a mă agăța de propria-mi mânie. Arată-mi o frântură din măreţia Ta, ca să fac din ea comoara mea atunci când totul în jur pare să se prăbuşească."





Un comentariu:

  1. a ierta nu este doar un verb. a ierta nu este o obligatie si nici o stare de spirit. a ierta este calitate si din nefericire nu toata lumea a realizat ca e capabila sa o aiba.

    RăspundețiȘtergere